logo

گروه مهندسی آراد

برگزار کننده دوره های تخصصی برنامه نویسی و طراحی سایت
[email protected]
035-38300702

ما را دنبال کنید :
 

مشتریان کسب و کار خود را بهتر بشناسید

گروه مهندسی آراد سیستم ایساتیس > آموزش  > مشتریان کسب و کار خود را بهتر بشناسید
شناخت مشتری

مشتریان کسب و کار خود را بهتر بشناسید

یکی از راهکار‌هایی که کسب و کار‌ها می‌توانند فروش و در‌نتیجه سود دهی خود را افزایش دهند، شناخت مشتریان کسب و کار است. بنا‌بر این آن‌ها باید به‌هر نحوی که شده از سلایق مشتریانی که دارند، آگاهی پیدا کنند. کسب و کار‌های آنلاینی که وبسایت دارند، مجبور هستند برای افزایش نرخ تبدیل (تبدیل بازدید‌کننده به خریدار) با جوانب مختلف نیاز‌های مشتری آشنایی داشته باشند و عوامل محرک آن‌ها برای خرید را شناسایی کنند. در ادامه مهم‌ترین راه‌های شناخت مشتریان کسب و کار را به‌دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

شناخت مشتریان کسب و کار

برای شناخت مشتریان کسب و کار طبق فرضیه‌سازی‌‌های خودتان عمل نکنید

هر‌گونه تصور، فرضیه‌سازی و ترجیحات خودتان را باید درباره مشتری کنار بگذارید. چرا‌که شما باید بر‌اساس استراتژی‌های هوشمند در بازار‌یابی به پیش بروید. در دنیای امروز تعامل مشتری‌های کسب و کار‌ها با برند‌ها در هر‌لحظه دستخوش تغییر می‌شود. بر‌همین اساس صاحبان کسب و کار موظف هستند اطلاعات خود را درباره شناخت مشتریان کسب و کار افزایش دهند و برای فروش بیشتر به مشتری‌، گام‌های جدی‌تری بردارند.

ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش سوال پرسیدن از مشتریان کسب و کار است

همیشه پرسیدن از مشتری درباره نیاز‌ها و خواسته‌ها، می‌تواند به شناخت شما از علایق و سلایق شخصی او کمک کند. اما نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید آن است که چیدمان سوالات به‌گونه‌ای باشند که بتوانید پیرامون چرایی و چگونگی محصولات محصولات و خدماتتان اطلاعات مفیدی به دست آورید. از نقطه نظرات مشتریان می‌توانید عامل اساسی تمایز خود را با مشتریان کسب و کار مشخص کنید و در استراتژی‌های بازاریابی و فروش خود به کار ببندید.

همچنین شما می‌‌توانید از طریق روش نظر سنجی، پیرامون کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده اطلاعات زیادی به دست آورید که در پیشبرد فروش شما بدون شک موثر خواهند بود. شما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار می‌توانید از طریق وب سایت خود فرم‌های نظر سنجی را در اختیار مشتریان کسب و کار‌تان قرار دهید.

کلمات کلیدی که در گوگل توسط مشتریان جستجو می‌شوند را بررسی کنید

با استفاده از ابزار‌های مختلف خود گوگل مثل google trends، google suggestion و … می‌توانید خواسته‌های مشتریان کسب و کار خود را زیر نظر داشته باشید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحقیقات آنلاین کسب و کار‌ها است که باید بر‌اساس آن‌ها نیاز‌های بازار هدف خود را پیدا کنید.

پیشنهاد‌هایی به مشتریان کسب و کار بدهید که نتوانند آن را رد کنند

شما در بازه‌های زمانی گوناگون و در مناسبت‌های مختلف با ارائه پیشنهاد‌هایی ویژه مانند تحفیف ویژه، ارائه یک هدیه در کنار خرید محصول مشخص و ارائه پشتیبانی رایگان وفاداری مشتری به برند‌تان را افزایش دهید. این اتفاق به نوبه خود می‌تواند باعث شناخت بیشتر شما از مشتریانتان شود.

وضعیت مشتریان کسب و کار‌‌تان را از لحاظ شغلی و در‌آمدی بررسی کنید

آگاهی نسبت به سطح در‌آمدی و جایگاه شغلی افراد می‌تواند استراتژی شما را برای فروش و تبلیغ محصولاتتان هموار کند و از این رو می‌توانید بودجه بازارایابی خود را صرف جامعه هدف مشخصی از افراد کنید.

جمع‌بندی

مشتریان کسب و کار مایه بقا و رشد آن کسب و کار هستند و توجه به خواسته‌ها و نیاز‌های آن‌ها، راهبردی اساسی در فروش و بازاریابی محصولات و خدمات محسوب می‌شود. به نظر شما از چه راه‌های دیگری می‌توانید با مشتریان کسب و کار‌تان آشنا شوید. در بخش نظرات راهکار‌های خود را با ما در میان بگذارید.

محمد فتاحی
بدون نظر

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.