logo

گروه مهندسی آراد

برگزار کننده دوره های تخصصی برنامه نویسی و طراحی سایت
[email protected]
035-38300702

ما را دنبال کنید :
 

نکات حیاتی برای خرید هاست و دامنه سایت

گروه مهندسی آراد سیستم ایساتیس > آموزش  > نکات حیاتی برای خرید هاست و دامنه سایت
خرید هاست و دامنه وب سایت

نکات حیاتی برای خرید هاست و دامنه سایت

خرید هاست و دامنه سایت از جمله مقدمات طراحی وبسایت است. هاست و دامنه سرویس‌های متفاوتی هستند که باعث نمایش وب سایت شما در فضای وب خواهند شد. دامنه یا دامین در واقع آدرس وب سایت شما است و کاربران با جستجوی آن در صفحات وب شما را پیدا می‌کنند. هاست به مکانی گفته می‌شود که فایل‌های وبسایت شما بر روی آن قرار می‌گیرند و به همین دلیل به فضای میزبانی نیز مشهور هستند. برای خرید هاست و دامنه سایت نکات مهمی وجود دارد که ما در این مقاله به تفصیل به آن خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

نکات خرید دامنه (دامین) وبسایت

نام انتخابی خود را قبل از انتخاب در وب جستجو کنید

قبل از آن که بخواهید نامی را برای وب سایت خود در نظر بگیرید، ابتدا بررسی کنید که نام مورد نظر شما از قبل توسط برند و شرکتی اشغال نشده باشد. در این صورت شما نمی‌توانید آن نام را برای خود استفاده کنید و در صورت استفاده از آن، با مشکلات قانونی از جمله حق کپی رایت مواجه خواهید شد.

از نام‌های ماندگار برای خرید دامنه وب سایت استفاده کنید

نام دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید، علاوه بر ساده بودن باید از جذابیت کافی برای ماندن در ذهن برخوردار باشد. برای بررسی میزان جذابیت نامی که انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از نظرات خانواده و دوستان خود نیز کمک بگیرید.

دامنه‌ای کوتاه و مناسب برای نوشتن انتخاب کنید

اولین قدم در خرید دامنه پیدا کردن کلمه‌ای آسان برای نوشتن است تا جستجوی آن از طریق کاربران به‌راحتی صورت بگیرد. تا جایی که می‌توانید از نام‌های مخفف برای دامنه وب سایت خود استفاده نکنید. همچنین اگر از کلمات طولانی و پیچیده برای انتخاب نام دامنه خود استفاده کنید، ممکن است کاربران در هنگام تایپ برای جستجوی شما با مشکل مواجه ‌شوند. نکته آخر در این بخش آن که هرگز از اعداد، خط فاصله و نماد‌ها در دامنه انتخابی خود استفاده نکنید.

کلمات کلیدی هدف خود را در دامنه قرار دهید

اکثر کاربران برای خرید محصول، سفارش خدمت یا در مجموع برای رفع نیاز‌های خود، از کلمات کلیدی بیشتر بهره می‌گیرند. مثلا برای سفارش طراحی لوگو کلمه «سفارش لوگو» را جستجو می‌کنند. برای مثال اگر شما در نام دامنه وب سایتتان کلمه «لوگو» باشد، آن‌ها آسان‌تر شما را پیدا می‌کنند و حتی این کار به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک خواهد کرد.

پسوند مناسب برای خرید دامنه وب سایت انتخاب کنید

پسوند‌ها حروفی هستند که در انتهای نام دامنه قرار می‌گیرند. این پسوند‌ها در دامنه هر‌کدام کاربرد خاص خود را دارند که متناسب با کسب و کاری است که دارید. از بین پسوند‌های موجود، پسند com از محبوبیت بیشتری برخوردار است. سایر پسوند‌های مشهوری که مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • ir: سایت‌ها و افراد ایرانی
  • Co: شرکت‌ها
  • Org: سازمان‌های با کارکرد غیر تجاری و غیر انتفاعی
  • Me: وب سایت‌های شخصی و وبلاگ

نکته پایانی درباره خرید دامنه وبسایت

پس از خرید دامنه باید از ثبت آن به نام خود‌تان اطمینان پیدا کنید و پنل مدیریت آن را در دست بگیرید. نکته مهم آن است که از ارزان بودن دامنه ارائه شده توسط برخی از شرکت‌ها بترسید. چرا که احتمالا مالکیت کامل آن را به شما نخواهند داد و در آینده نیز مشکلاتی برای تمدید و انتقال به غیر دامنه برایتان پیش بیاید.

پس از دریافت دامنه شما باید این موارد را مورد بررسی قرار دهید:

  • مالکیت تام دامنه و اطمینان از عدم دخل و تصرف در آن
  • فرآیند انتقال دامنه باید رایگان باشد
  • دسترسی شبانه روزی برای ثبت و تمدید دامنه

خرید دامنه وب سایت

نکات خرید هاست وبسایت

پس از انتخاب دامنه، نوبت به خرید هاست وبسایت می‌رسد. انتخاب هاست از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت‌های ارائه دهنده هاست می‌توانند تاثیر‌گذاری چشمگیری در میزان اثر گذاری وبسایت شما داشته باشند. در ابتدای کار می‌توانید با هاست اشتراکی سایت خود را راه بیندازید. هاست‌های اشتراکی بسیار ساده بوده و درد‌سر‌های نگهداری سرور را ندارند. گزینه‌های بعدی سرور‌های مجازی و اختصاصی هستند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات خرید هاست خواهیم پرداخت.

در اولین قدم نوع هاست خود را مشخص کنید. (ویندوز یا لینوکس)

چنان چه طراحی سایت شما با ASP صورت گرفته است یا از دیتا بیس Mm SQL استفاده می‌کنید، هاست ویندوزی به کار شما می‌آید. اما اگر طراحی سایتتان با زبان‌های PHP و Python صورت گرفته است، از دیتا بیس My SQL استفاده می‌کنید و وب سرور‌های شما Apache و NGINX هستند، استفاده از هاست لینوکسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهتر است از هاست‌های وردپرسی کمک بگیرید.

پهنای باند و مقدار فضای ذخیره‌سازی خود را مشخص کنید

به حجم داده‌هایی که در یک دوره معین بین وب سایت شما و بازدیده‌کننده‌هایتان رد وبدل می‌شود، پهنای باند یا ترافیک می‌گویند. پس برای دریافت بازدید‌کننده بیشتر، شما نیازمند پهنای باند بیشتری هستید. همچنین میزان فضای مورد نیاز خود برای آپلود فایل‌های وب سایتتان را باید در نظر داشته باشید.

قیمت هاست مورد نظر خود را دقیقا مورد بررسی قرار دهید

به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری خرید برای هاست و دامنه قیمت خرید دامنه و هاست است. شما همچنین فارغ از مسئله قیمت، باید ببنید هاست خریداری شده نیاز‌هایتان را تا چه حد برآورده می‌کند و سعی کنید همیشه کیفیت را بر قیمت ترجیح دهید.

کیفیت هاستی که قصد خرید آن را دارید به‌دقت بررسی کنید

قبل از خرید هاست مد‌نظرتان، قالب Uptime آن را بررسی کنید. Uptime به بررسی میزان در دسترس بودن (بر‌حسب درصد) سرور‌های هاست می‌پردازند. این نوع مشکلات اغلب در اثر پیش آمدن اتفاقاتی چون خطای نوشتن کد، تاخیر در بارگزاری صفحات وب سایت و غیره رخ می‌دهند.

تنوع سرویس‌های ارائه شده را در نظر داشته باشید

وب سایت‌ها بر‌حسب کارکردی که از خود به نمایش می‌گذارند، ممکن است نیازمند نسخه‌های معینی از نرم افزار‌های سرور داشته باشند. پس باید هاست را از جایی تهیه کنید که تنوع سرویس‌های ارائه هاست آن لا‌اقل در حد مطلوبی باشد. از سرویس‌های ایمیل مارکتینگی که برخی از شرکت‌های هاست نیز ارائه می‌دهند، نباید غافل شد.

کلام آخر

اولین قدم برای ورد وب سایت شما به فضای وب، خرید هاست و دامنه متناسب با کسب و کاری است که دارید. در این مقاله مهم‌ترین نکات برای خرید هاست و دامنه وبسایت را برایتان عنوان کردیم. شما پس از سفارش طراحی سایت از آراد سیستم می‌توانید از این نکات برای اطمینان یافتن از کیفیت دامنه و هاست انتخاب شده برای وب سایتتان استفاده کنید.

محمد فتاحی
بدون نظر

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.