logo

گروه مهندسی آراد

برگزار کننده دوره های تخصصی برنامه نویسی و طراحی سایت
[email protected]
035-38300702

ما را دنبال کنید :
 

سامانه جمع آوری پسماند خشک

گروه مهندسی آراد سیستم ایساتیس > سامانه جمع آوری پسماند خشک

دیریست که در سرتاسر جهان سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های زیادی برای تفکیک زباله و فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گرفته است. کشور‌های پیشرفته با فرهنگسازی صحیح و اصولی، تمامی مردم مشتاقانه زباله های خود را تفکیک کرده و در انجام آن، بسیار دقیق و کوشا هستند. کشور ما نیز همانند دیگر کشورها در این راستا تلاش می‌کند و سعی در ارائه بهترین راهکار برای فرهنگسازی در این زمینه دارد.
اما با این حال، برای بسیاری از شهروندان پیش آمده است که علیرغم تفکیک زباله در خانه، به علت از دست دادن ماشین های جمع آوری زباله خشک، دور بودن جایگاه های تحویل پسماند خشک، و یا عدم تعبیه سطل های مخصوص زباله های خشک، در آخر مجبور به دور انداختن تمامی آن‌ها همراه با سایر زباله ها بصورت یکجا شده و بعد از مدتی، از تفکیک زباله دلسرد می‌شوند. و این موضوع تبدیل به یک معضل برای شهروندان و شهرداری‌ها شود.
لذا همیشه شهرداری‌ها و ارگان‌های مربوطه علاوه بر فرهنگسازی به دنبال راهکاری برای حل مشکلات شهروندان خود در زمینه جمع آوری پسماندهای خشک هستند.
در همین راستا، برنامه ای با عنوان سامانه جمع آوری پسماند خشک توسط گروه مهندسی آراد طراحی شده که تمامی مشکلات از این قبیل را برای شهروندان برطرف می‌کند. دیگر نیازی به صرف زمان برای رسیدن به جایگاه‌های تحویل پسماند خشک نیست! وشهروندان به ‌آسانی قادر خواهند بود تا پسماند‌های خود را در زمان دلخواه‌شان، حتی جلوی درب خانه تحویل دهند.
با دانستن این موضوع احتمالا به این فکر می‌کنید که چه تعداد خانوار، مشتاق به انجام عمل تفکیک خواهند شد!

اپلیکیشن شهروند

اپلیکیشن شهروند در دو نسخه اندرویدی و وب میتواند در اختیار شهروندان قرار گیرد. شهروندان با نصب و راه اندازی اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود و یا حتی بدون نصب و ازطریق نسخه وب، با ساخت حساب کاربری، می‌توانند از امکانات سامانه جمع آوری پشماند خشک بهرمند شوند. شهروندان همینطور می‌توانند با استفاده از وب‌اپ شهروند، برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

امکاناتی که در این اپلیکیشن ارائه شده است:

ثبت درخواست: شهروندان با استفاده از سامانه هوشمند مدیریت پسماند، قادر خواهند بود تا درخواستی را مبنی برداشتن زباله خشک ثبت کنند. زمان و مکان تحویل پسماند را مشخص کنند و با‌توجه به وزن پسماند ثبت شده، امتیاز خود را مشاهده کنند. رانندگان مسئول جمع‌آوری پسماند، در مکان و زمان تعیین شده پسماند را تحویل خواهند گرفت.

پیگیری درخواست: شهروندان می‌توانند مستقیما تمام اطلاعات در رابطه با پیگیری درخواستشان را به صورت لحظه‌ای در اختیار داشته باشند؛ اطلاعاتی مانند: زمان تقریبی رسیدن راننده، لحظه حرکت راننده به سمت محل جمع‌آوری پسماند، محل دقیق راننده روی نقشه، زمان رسیدن راننده به محل جمع‌آوری، اطلاعات تماس راننده و … . حتی در صورتی که شهروندی قادر به حضور در محل جمع‌آوری پسماند نباشد، گزینه لغو برای او بسیار کارآمد خواهد بود.

ثبت نظر و امتیاز: پس از تحویل پسماند، شهروند می‌تواند نظر خود را در رابطه با راننده جمع‌آور پسماند ثبت کند. این روال به بهبود عملکرد مراحل جمع آوری پسماند خشک در محل کمک شایانی خواهد کرد.

تاریخچه درخواست‌ها: شهروندان می‌توانند با استفاده از سامانه هوشمند مدیریت پسماند، به تاریخچه تمامی درخواست‌های خود، همراه با جزئیات دقیق آن اعم از محل جمع‌آوری، زمان، وزن و نوع پسماند و همچنین وضعیت آن درخواست دسترسی داشته ‌باشند.

ثبت محل‌های جمع‌آوری: شهروند قابلیت این را دارد تا محل موردنظرش برای تحویل پسماند را با استفاده از نقشه و قابلیت جستجو محل، پیدا و ثبت کند. هر یک از آدرس‌ها و محل‌های ثبت شده برای جمع آوری پسماند خشک در محل، امکان ویرایش و حذف را نیز دارد.

اپلیکیشن راننده

اپلیکیشن اندرویدی راننده پسماند مخصوص رانندگان تعبیه شده است. رانندگان به‌آسانی با نصب اپلیکیشن راننده، می‌توانند درخواست شهروندان را پیگیری کنند و با استفاده از امکان مسیریابی اپلیکیشن، محل‌های جمع‌آوری را روی نقشه ببینند.

رسیدگی به درخواست‌ها: راننده می‌تواند درخواست های شهروندان را با اولویت نزدیکترین درخواست به مکان فعلی خود بررسی کند و شیف کاری خود را بر این اساس ادامه دهد.

گزارشات شیفت: راننده پسماند در این قسمت می‌تواند لیست تمامی شیفت‌های کاری خود را ببیند و با انتخاب هر‌شیفت، به درخواست‌های ثبت شده در آن دسترسی داشته باشد و وضعیت نهایی هرکدام را مشاهده کند.

مسیریابی: راننده سامانه جمع آوری پسماند خشک قادر خواهد بود تا مسیر محل‌های جمع‌آوری را روی نقشه ببینید و حتی در اپلیکیشن‌های دلخواه خود مسیریابی کند.

مشاهده وضعیت شیفت بعدی: یک بخش برای دسترسی به تمامی شیفت‌های راننده در روز تعبیه شده است که راننده علاوه بر مشاهده تمام شیفت‌های خود، می‌تواند درخواست‌های باقی مانده از هر‌شیفت را تا پایان آن روز انجام دهد.

دسترسی به شیفت های قبلی: راننده سرویس جمع آوری می تواند شفت های ناتمامی که در روز جاری دارد را از جایی که تمام کرده مجدد ادامه دهد و شیفت خود را تکمیل کند

پنل مدیریتی تحت وب

در پنل مدیریتی سامانه هوشمند مدیریت پسماند، مدیر سیستم با دقت و سنجش فراوان، تمامی اتفاقات در جریان را بررسی خواهد کرد و با بررسی جزء به جزء گزارشات، از وقوع هرگونه مشکل جلوگیری می‌کند.

امکان گزارش گیری: مدیر سیستم می‌تواند گزارش سرویس های جاری، درخواست‌ها، شیفت‌های کاری، عملکرد پیمانکاران و رانندگان و گزارشات ثبت شده را ببینید و خروجی اکسل بگیرد.

تعریف شیفت کاری: مدیر سیستم می‌تواند برای نواحی که برای پیمانکار تعریف شده است، شیفت‌هایی با زمان و بازه‌های تاریخی متفاوت ایجاد کند و شهروندان هر ناحیه، در این بازه‌های زمانی می‌تواند درخواست جمع‌آوری پسماند خود را ثبت کنند.

سرویس‌های جمع‌آوری: مدیر قادر است برای شیفت‌های تعریف شده در هر منطقه، یک راننده سرویس پسماند تعریف کند. بعد از اختصاص شیفت به راننده، سرویس پسماند می‌تواند از طریق اپلیکیشن خود به جمع آوری پسماند خشک در محل بپردازد.

گزارش جمع‌آوری: در هر لحظه دلخواه، مدیر می‌تواند سرویس‌های جمع‌آوری را رصد کند و موقعیت راننده را به صورت لحظه ای در سیستم خود مشاهده کند.

تیزر معرفی سامانه پسماند خشک ازنو

مشتریان سامانه پسماند خشک