logo

گروه مهندسی آراد

برگزار کننده دوره های تخصصی برنامه نویسی و طراحی سایت
[email protected]
035-38300702

ما را دنبال کنید :
 

گذری کوتاه بر دنیای موشن گرافی

گروه مهندسی آراد سیستم ایساتیس > آموزش  > گذری کوتاه بر دنیای موشن گرافی
سفارش طراحی موشن گرافی

گذری کوتاه بر دنیای موشن گرافی

آیا تا به حال شده است هنگام تماشای فیلم‌های موشن‌گرافی متوجه شوید که تا چه میزان از لحاظ عاطفی و ذهنی در‌گیر آن‌ها شده‌اید؟

موشن‌گرافی‌ها ترکیبی از قالب‌های مختلف محتوا (متن، اعداد، صوت و انیمیشن) هستند که توجه بینندگان را تا حد زیادی به خود جلب می‌کنند و پیام تحویل داده شده را برای افزودن ارزش به بینندگان و ساده‌تر کردن آن‌ها برای انجام تبدیل‌های دلخواه ساده‌سازی می‌کنند.

امروزه ۸۰ درصد از کاربران محتوای ویدیویی را بیشتر می‌پسندند و بهره‌گیری از روش بازار‌یابی ویدیویی، مشاغل را قادر می‌سازد تا با استفاده از این نوع محتوای جذاب، باعث تبدیل بیشتر مخاطب‌ها به مشتری شوند.

در هنگام ساخت موشن گرافی می‌توان از تکنیک‌ها و فناوری‌های مختلفی تولید فیلم‌های گرافیکی متحرک از جمله انیمیشن ۲D و ۳D، فیلم‌های ۳۶۰ درجه، AR و VR و حتی تکنیک‌های سنتی طراحی نقاشی دستی استفاده کرد تا محتوایی جذاب ایجاد شود و در‌نهایت نتایج دلخواهی حاصل شود.

ما در مورد مزایای اصلی استفاده از موشن‌گرافی‌های حرفه‌ای و همچنین انواع اصلی موشن‌گرافی برای راهنمایی شما در تصمیم‌گیری مناسب در کمپین‌های بازار‌یابی خود در این مقاله صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

مزایای بهره‌گیری از ویدیو‌های موشن‌گرافی

موشن گرافی حرفه‌ای راهکاری موثر برای برندینگ شما محسوب می‌شود

در تعریفی برند‌سازی به‌معنای ایجاد یک تصویر مثبت در ذهن مخاطبان هدف در مورد برند و محصولات و خدمات مرتبط با شما با استفاده از راه حل‌های موثر برند تجاری است.

فیلم‌های موشن گرافی اثر بخشی خود را به‌عنوان یک راه حل برند تجاری به اثبات رسانده‌اند. زیرا در دنیای توجه محدود، مخاطبان را به‌طور موثر جلب می‌کنند و آن‌ها را از لحاظ عاطفی و ذهنی با پیام برند شما در‌گیر می‌کنند. به این صورت که در‌مورد برند ، محصولات یا خدمات جدیدی، مشتری‌های جدیدی کسب خواهید کرد و برند خود را مشهور کرده یا آگاهی از برند‌تان را افزایش می‌دهد. شما باید با استفاده از یک محتوای بصری جذاب پیام برند خود را به‌گونه‌ای موثر انتقال دهید.

پس از به ‌اشتراک گذاری محتوای موشن گرافی، سطح مشارکت افراد و میزان بازخورد آن توسط مخاطب می‌تواند تعیین شود و این اتفاق به کسب و کار‌ها کمک می‌کند تا موقعیت خود را در رقابت و ارز‌یابی بهبود بدهند.

محتوای گرافیکی برند شما می‌تواند متناسب با هویت بصری برند (طرح رنگی، فونت، تایپوگرافی) و صدای برند مخاطب‌های هدف را مد‌نظر قرار دهد.

ساده سازی مباحث پیچیده با طراحی موشن‌گرافی حرفه‌ای

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از موشن گرافی‌ها ساده‌سازی ایده‌ها و مباحث پیچیده برای بینندگان است. شما با استفاده از تصاویر و کاراکتر‌های جذاب می‌توانید مفهومی طولانی و در عین حال ساده را به مخاطب خود منتقل کنید. آمار‌ها نشان می‌دهند توجه و زمان افراد محدود است و داده‌های دیداری ۶۰ هزار بار بیشتر از داده‌های در قالب متن در ذهن افراد باقی می‌مانند.

شما در موشن گرافی می‌توانید مزایای رقابتی محصولات و راه حل‌های تجاری خود و این که چگونه آن‌ها می‌توانند نیاز‌ها و مشکلات مشتریان بالقوه مخاطبان هدف را حل کنند به کار بیایند.

موشن گرافی تعامل و ارتباط بالایی با مخاطب برقرار می‌کند

بازاریابی محتوایی از طریق موشن گرافی ۱۲ برابر بیش از سایر انواع محتوا در‌گیری ایجاد می‌کند و می‌تواند در کانال‌های مختلف محتوایی انتشار پیدا کند و بازخورد‌های خوبی دریافت کند.

پیام کسب و کار شما از طریق موشن گرافی که مخاطب ممکن است فقط در چند ثانیه آن را ببیند، می‌تواند با ترکیب کاملی از انواع محتوا مخاطب را تا‌حد زیادی متقاعد کننده باشد. موشن گرافی بدون شک راه حلی مناسب برای پیاده سازی کمپین‌های مختلف بازار‌یابی دیجیتال محسوب می‌شود.

موشن گرافی چیست

القای تجربه چند حسی با موشن گرافی

مخاطب‌های هدف همه‌ قالب‌های محتوا را (متن، تصویر، صوت، ویدیو و …) به صورت یک جا در موشن گرافی می‎‌بینند و می‌توانند محتوای مورد علاقه خود را از بین آن‌ها انتخاب کنند. این نوع محتوا تعامل مخاطب و ارزش افزوده شما را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد.

موشن گرافی موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شما خواهند شد

موشن گرافی یکی از استراتژی‌های موثر برای اجرای کمپین‌های بازار‌یابی دیجیتال است. چرا که باعث افزایش تعامل و هدایت تبدیل‌های مورد نظر از طرف مخاطب‌های هدف بر روی سیستم‌ عامل‌های منتخب می‌شوند.

موشن گرافی‌ها نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه قابل توجهی دارند.آمار‌های به دست آمده نشان می‌دهند موشن گرافی‌ها ۲۰ درصد نرخ تبدیل بیشتری نسبت با سایر قالب‌های بازار‌یابی محتوا دارند و راه حلی ارزشمند برای نرخ بازگشت سرمایه بالایی هستند.

موشن گرافی‌ها برای پلتفرم‌ها و اهداف گوناگون بسیار کارآمد هستند

صرف نظر از پلتفرم انتخاب شده برای انتشار محتوا، موشن گرافی‌ها برای بازار‌یابی، تبلیغات و اهداف تجاری  و سیستم عامل‌های مختلف با فرمت‌های مختلف موجود برای تولید از جمله قابل تنظیم و موثر هستند. شماری از این اهداف به شرح زیر هستند:

  • معرفی کسب و کار و فروش محصولات و ارائه خدمات
  • بازار‌یابی و برند سازی
  • پیاده سازی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ
  • فیلم‌های آموزشی
  • بررسی و توضیح محصولات
  • و غیره

موشن گرافی حتی در بهبود عملکرد سئو نیز موثر است!

آپلود موشن گرافی در وب سایت، مدت زمان و میانگین ماندن افراد را در سایت افزایش می‌دهد و با توجه به نرخ تبدیل بالایی که پیش‌تر اشاره کردیم دارد، رتبه سئو شما را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد. سئو در‌نهایت باعث بالا رفتن لینک سایت شما در نتایج جست و جو خواهد شد و از طریق ترافیکی که برای سایتتان ایجاد می‌کند، سود آوری و مشتریان بالقوه‎ای را برایتان ایجاد می‌کند.

کلام آخر

با توضیحاتی که خدمتتان ارائه کردیم، به وضوح مشخص شد که موشن گرافی تا چه حدی می‌تواند بر روی معرفی، رشد و حتی برندینگ کسب و کار شما موثر باشد. به عنوان آخرین مورد باید به این نکته توجه داشته باشید قبل از رفتن به سراغ موشن گرافی باید اهداف کسب و کار خود را به صورت واضح بنویسید.

محمد فتاحی
بدون نظر

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.