مشتریان کسب و کار خود را بهتر بشناسید
در این مقاله میخوانید
یکی از راهکارهایی که کسب و کارها میتوانند فروش و درنتیجه سود دهی خود را افزایش دهند، شناخت مشتریان کسب و کار است. بنابر این آنها باید بههر نحوی که شده از سلایق مشتریانی که دارند، آگاهی پیدا کنند. کسب و کارهای آنلاینی که وبسایت دارند، مجبور هستند برای افزایش نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به خریدار) با جوانب مختلف نیازهای مشتری آشنایی داشته باشند و عوامل محرک آنها برای خرید را شناسایی کنند. در ادامه مهمترین راههای شناخت مشتریان کسب و کار را بهدقت مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.
برای شناخت مشتریان کسب و کار طبق فرضیهسازیهای خودتان عمل نکنید
هرگونه تصور، فرضیهسازی و ترجیحات خودتان را باید درباره مشتری کنار بگذارید. چراکه شما باید براساس استراتژیهای هوشمند در بازاریابی به پیش بروید. در دنیای امروز تعامل مشتریهای کسب و کارها با برندها در هرلحظه دستخوش تغییر میشود. برهمین اساس صاحبان کسب و کار موظف هستند اطلاعات خود را درباره شناخت مشتریان کسب و کار افزایش دهند و برای فروش بیشتر به مشتری، گامهای جدیتری بردارند.
سادهترین و ابتداییترین روش سوال پرسیدن از مشتریان کسب و کار است
همیشه پرسیدن از مشتری درباره نیازها و خواستهها، میتواند به شناخت شما از علایق و سلایق شخصی او کمک کند. اما نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید آن است که چیدمان سوالات بهگونهای باشند که بتوانید پیرامون چرایی و چگونگی محصولات محصولات و خدماتتان اطلاعات مفیدی به دست آورید. از نقطه نظرات مشتریان میتوانید عامل اساسی تمایز خود را با مشتریان کسب و کار مشخص کنید و در استراتژیهای بازاریابی و فروش خود به کار ببندید.
همچنین شما میتوانید از طریق روش نظر سنجی، پیرامون کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده اطلاعات زیادی به دست آورید که در پیشبرد فروش شما بدون شک موثر خواهند بود. شما بهعنوان صاحب یک کسب و کار میتوانید از طریق وب سایت خود فرمهای نظر سنجی را در اختیار مشتریان کسب و کارتان قرار دهید.
کلمات کلیدی که در گوگل توسط مشتریان جستجو میشوند را بررسی کنید
با استفاده از ابزارهای مختلف خود گوگل مثل google trends، google suggestion و … میتوانید خواستههای مشتریان کسب و کار خود را زیر نظر داشته باشید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخشهای تحقیقات آنلاین کسب و کارها است که باید براساس آنها نیازهای بازار هدف خود را پیدا کنید.
پیشنهادهایی به مشتریان کسب و کار بدهید که نتوانند آن را رد کنند
شما در بازههای زمانی گوناگون و در مناسبتهای مختلف با ارائه پیشنهادهایی ویژه مانند تحفیف ویژه، ارائه یک هدیه در کنار خرید محصول مشخص و ارائه پشتیبانی رایگان وفاداری مشتری به برندتان را افزایش دهید. این اتفاق به نوبه خود میتواند باعث شناخت بیشتر شما از مشتریانتان شود.
وضعیت مشتریان کسب و کارتان را از لحاظ شغلی و درآمدی بررسی کنید
آگاهی نسبت به سطح درآمدی و جایگاه شغلی افراد میتواند استراتژی شما را برای فروش و تبلیغ محصولاتتان هموار کند و از این رو میتوانید بودجه بازارایابی خود را صرف جامعه هدف مشخصی از افراد کنید.
جمعبندی
مشتریان کسب و کار مایه بقا و رشد آن کسب و کار هستند و توجه به خواستهها و نیازهای آنها، راهبردی اساسی در فروش و بازاریابی محصولات و خدمات محسوب میشود. به نظر شما از چه راههای دیگری میتوانید با مشتریان کسب و کارتان آشنا شوید. در بخش نظرات راهکارهای خود را با ما در میان بگذارید.